Elektronisk fakturering

Åsele kommun tar emot leverantörsfakturor elektroniskt

Det finns stora fördelar med elektroniska fakturor där vi tillsammans kommer att spara tid och pengar. 

För att ytterligare effektivisera hanteringen av leverantörsfakturor, går Åsele kommun över till elektroniska fakturor och vi arbetar aktivt för att få fler leverantörer att skicka elektroniska fakturor till oss.

För att underlätta övergången till elektroniska fakturor har vi sammanställt information som ni behöver för att skicka e-fakturor till oss. 

Skicka elektroniska leverantörsfakturor till Åsele kommun:

Vi samarbetar med Swedbanks fakturaväxel och tar emot elektroniska fakturor i ett standardiserat filformat enligt SFTI, vilket underlättar för både köpare och säljare.

  • Åsele kommun e-fakturaadress:                               2120002791
  • Adress till vår VAN tjänst:                                         SWEDSESS
  • Krav på fakturainnehåll och referenser:                   <Instruktion ta emot>

För att komma igång fyll i blanketten <Instruktion ta emot> och e-posta den till oss. Vi kontaktar er för att komma överens om tidpunkt för utbyte av elektroniska fakturor. 

Har ni frågor kring e-faktureringen är ni välkommen att kontakta oss: sabine.boesinger@asele.se eller 0941-140 40

 

Senast uppdaterad: 2013-05-17
Uppdaterad av: Inger Olofsson