Månadsfaktura eller autogiro för va & renhållning

Vill du ha en faktura varje månad istället för kvartalsvis för vatten och renhållning? Nu kan du anmäla om att få månadsfaktura genom att fylla i en blankett och skicka in den till Åsele kommun. Möjlighet att beställa önskan om betalning via autogiro finns också.

Blanketten för att beställa månadsfaktura kan du ladda ner som PDF genom att klicka på den här länken. Därefter behöver blanketten skrivas ut och signeras, postas till oss på Tekniska eller lämna i lådan vid receptionen på kommunhuset. Om du inte har en skrivare hemma, kontakta oss så skickar vi dig en med posten. 

Bra att veta om månadsfaktura

Den första månadsfakturan kan innehålla flera månader på grund av den tid det tar innan omställningen trätt i kraft.

Kunden (som på blanketten kallas "fastighetens ägare") är hen som måste underteckna blanketten.

Om du har hyresgäster är du som fastighetsägare ansvarig för att hyresgästerna betalar.

Fakturan skickas ut i början på månaden och ska vara betald senast den sista samma månad som fakturan är daterad.

Kunden har rätt att när som helst återkalla medgivandet och återgå till kvartalsfaktura.

Autogiro

Visste du att man kan anmäla om att få autogiro vilket betyder att pengarna dras automatiskt från ditt konto på förfallodagen? Blanketten för autogiro kan du ladda ner som PDF via den här länken. 

Vid frågor hör av dig till Tekniska avdelningen
Mejl: tekniska@asele.se
Tel: 0941-140 00

Senast uppdaterad den 7 maj 2021

Translate the website with Google translate.