Kom ihåg att meddela oss om du ska flytta

När du säljer en fastighet får vi på Åsele kommun inte automatisk reda på det. Du behöver höra av dig till oss och antingen berätta att du vill adressändra eller överlåta ditt avtal hos oss för VA och renhållning.

Om du inte hör av dig när du flyttar kommer fakturorna från oss att fortsätta att gå till den adress som du angett senast. Har det skett ägarbyte på en fastighet eller om du har flyttat är det ditt ansvar som kund att meddela oss.

För att meddela om ändrad adress är det bara att ringa Tekniska enheten via växeln på telefon: 0941-140 00 eller mejla till faktura@asele.se ditt namn och nya adress, så ändrar vi det. Så att fakturan kommer rätt.

Har du sålt eller köpt en fastighet finns en ägarbytesblankett som ska skrivas på och sedan skickas in eller lämnas i lådan utanför kommunhusets entré. Läs mer om det här. https://www.asele.se/bo-bygg-och-miljo/tank-pa-det-har-da-du-flyttar/

Hälsningar / Tekniska avdelningen

Senast uppdaterad den 17 november 2020

Translate the website with Google translate.