E-faktura för privatpersoner
Åsele Kommun håller på att införa e-faktura för sina kunder. Redan idag kan alla VA- och renhållningskunder får sina fakturor elektroniskt eller via Kivra. Inom kort ska vi också ha möjlighet att erbjuda den här tjänsten till alla våra kunder.
Om e-faktura
Med e-faktura blir det enkelt för dig när du ska betala via Internetbanken. Du slipper skriva in det långa OCR-numret, alla uppgifter är redan ifyllda och du riskerar inte att skriva fel. Dessutom hjälper du oss att spara på miljön!
Så fungerar e-fakturan
E-faktura betyder att vi skickar fakturan elektroniskt till din Internetbank. E-fakturan innehåller samma uppgifter som dina tidigare fakturor och den kommer med samma tidsintervall. Du får ett meddelande när du har en faktura att betala. Då kan du välja att godkänna betalningen direkt eller titta på fakturaspecifikationen innan du godkänner den.
Säkerhet
Det är bara du som kan se e-fakturan via din Internetbank.
Anmäl dig för e-faktura
För att få e-faktura från oss ska du anmäla det hos din Internetbank. För att vi ska kunna identifiera dig som kund behöver du ange uppgifter som personnummer, kundnummer, e-post och telefonnummer. Ditt kundnummer hittar du på senaste fakturan. Om något är felaktigt i din anmälan kommer du att få ett meddelande om detta via e-post inom 10 dagar. Hör du inget har din anmälan fungerat.
Tänk på att det måste vara samma person som är fakturamottagare som gör anmälan om e-faktura.
Kontakta kundservice
Kontakta oss på kundservice så hjälper vi dig med din e-faktura. Vi har telefonnummer 0941-14000 och e-postadressen faktura@asele.se.